Artykuł pochodzi ze strony: www.biplelow.pl
Adres artykułu: www.biplelow.pl/artykuly/5263
Wójt Gminy Lelów, działając bez obowiązku stosowania ustawy Prawo zamówień
publicznych (t. j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.), o których mowa w art. 2 ust.1 pkt.1,
zaprasza do złożenia oferty na wykonanie usługi w ramach realizacji zadania pn.: „Odbiór,
transport i zagospodarowanie odpadów pochodzących z działalności rolniczej z terenu
gminy Lelów”. Zadanie jest współfinansowane ze środków Narodowego Funduszu Ochrony
Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu priorytetowego nr 2.7 „Racjonalne
gospodarowanie odpadami i ochrona powierzchni ziemi. Usuwanie folii rolniczych i innych
odpadów pochodzących z działalności rolniczej”.
1. Zamawiający:
Gmina Lelów
ul. Szczekocińska 18
42-235 Lelów
NIP 9492172992
e-mail: wojt@lelow.pl
tel. 34/ 355 01 21
fax. 34/ 355 00 49
2. Termin realizacji zamówienia:
a) data rozpoczęcia: 1.03.2022 r.
b) data zakończenia: 29.04.2022 r
3. Opis Przedmiotu zamówienia:
CPV: 90533000-2 Usługi gospodarki odpadami
90512000-9 Usługi transportu odpadów
90500000-2 Usługi związane z odpadami
90514000-3 Usługi recyklingu odpadów
Przedmiotem zamówienia jest usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących
z działalności rolniczej na terenie gminy Lelów.
Zakres rzeczowy obejmuje usunięcie odpadów pochodzących z działalności rolniczej z terenu
Gminy Lelów, w tym: załadunek, odbiór odpadów z miejsca wskazanego na terenie gminy
Lelów, transport odpadów z miejsca odbioru do miejsca odzysku lub unieszkodliwiania,
rozładunek i zdeponowanie/unieszkodliwienie lub poddanie odzyskowi odpadów
pochodzących z działalności rolniczej: folia rolnicza, siatka i sznurek do owijania balotów,
opakowania po nawozach i typu big bag wraz z kosztami unieszkodliwiania oraz prowadzenie
ilościowej i jakościowej ewidencji opadów. Kod odbioru odpadów: 02 01 04. Szacunkowa ilość odpadów do odbioru i unieszkodliwiania lub poddania odzyskowi, na podstawie
zgłoszeń rolników to ok. 37,226 Mg, z tego
- odpady z folii rolniczej – 18,185 Mg
- odpady z siatki i sznurka do owijania balotów – 6,673 Mg
- odpady opakowania po nawozach – 5,048 Mg
- odpady typu Big-Bag – 7,32 Mg
Podane wyżej ilości odpadów są szacunkowe. W trakcje realizacji zamówień ilość odpadów może ulec
zmianie. Rozliczenia będą dokonywane na podstawie rzeczywistej wagi rodzaju odpadów zgodnie z
ofertą cenową – wg tabeli dla poszczególnych frakcji odpadów po cenach jednostkowych brutto.
Zamawiający wskaże miejsca na terenie gminy, do którego rolnicy zobowiązani będą
dostarczyć odpady we własnym zakresie.
Prace wchodzące w zakres przedmiotu zamówienia:
1) ważenie, odbieranych odpadów przy użyciu własnych (posiadających legalizację)
urządzeń;
2) załadunek, odpowiednio zapakowanych odpadów oraz uporządkowanie miejsca
wykonywania usługi z odpadów;
3) transport i rozładunek odebranych odpadów do miejsca ich odzysku lub
unieszkodliwienia środkami transportu posiadającymi aktualne zezwolenie
na transport odpadów;
4) wszelkie działania lub czynności nieopisane powyżej, a wynikające z procedur
określonych w ustawach oraz przepisach szczególnych, niezbędne do właściwego
i kompletnego wykonania zamówienia Wykonawca winien wykonać w ramach
przedmiotu zamówienia i uwzględnić w kosztach i terminie wykonania przedmiotu
zamówienia.
W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do:
1) do prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów określonej art. 66 i 67
ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 779 ze zm.);
2) wykonania przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem wymogów obowiązującego
w tym zakresie prawa, do przekazania Zamawiającemu stosownych dokumentów
potwierdzających właściwe i zgodne z przepisami wykonanie przedmiotu zamówienia,
a w szczególności zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu, w tym
wygenerowane z systemu BDO karty ewidencji odpadów potwierdzających przyjęcie
odpadów przez prowadzącego zabierane lub przetwarzanie odpadów w procesie
odzysku lub unieszkodliwiania wraz z ich zbiorczym zestawieniem;
3) wykonania co najmniej 10-15 czytelnych dobrej jakości, kolorowych zdjęć podczas
wykonywania prac na różnym etapie ilustrujących przebieg realizacji zadania;
4) przedłożenia Zamawiającemu zestawienie zawierające:
- adresy gospodarstw rolnych, z których pochodzą odpady,
- wskazanie ilości odebranych odpadów w Mg w rozbiciu na: folie rolnicze, siatki do
owijania balotów, sznurki do owijania balotów, opakowania po nawozach,
opakowania/ worki typu Big- Bag;
5) złożenia oświadczenie, po wykonaniu zadania o prawidłowym wykonaniu prac
z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych;
6) zapoznania osoby dostarczające odpady z klauzulą informacyjną RODO. 4. Sposób przygotowania oferty:
Ofertę należy sporządzić w formie pisemnej w języku polskim wg Załącznika nr 1
do niniejszego zapytania ofertowego. Zamawiający nie zwraca kosztów przygotowania i
dostarczenia oferty w żadnym wypadku, włączając sytuację uwzględnioną w pkt 8.
5. Termin złożenia oferty:
- pocztą elektroniczną na adres: wojt@lelow.pl,
do dnia 18.02.2022 r. do godz. 14.00 (decyduje data: wpływu oferty do urzędu)
6. Kryterium oceny ofert:
1) Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, który spełni warunki udziału w
postępowaniu i złoży najkorzystniejszą ofertę.
2) Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował
następującymi kryteriami oceny oferty: cena 100%
3) W toku badania oceny oferty Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień
dotyczących treści złożonych ofert.
4) Cena za wykonanie przedmiotu umowy powinna zawierać wszystkie koszty, jakie
Zamawiający będzie musiał ponieść za realizację przedmiotu zamówienia
z uwzględnieniem podatku od towarów i usług VAT.
Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli jej treść nie odpowiada treści przedmiotu zamówienia lub
oferta zostanie złożona po terminie. Złożone dokumenty nie podlegają zwrotowi
1. Informacja o sposobie porozumienia się Zamawiającego z Wykonawcami:
1) Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy
przekazują pisemnie lub drogą elektroniczną.
2) Osobą do kontaktu z Wykonawcami w sprawie zamówienia jest:
- Anna Sikora tel. 34 355 00 21 wew. 110, e-mail: a.sikora@lelow.pl.
8. Zamawiający zastrzega sobie :
1) możliwość unieważnienia procedury udzielenia zamówienia, bez wyboru wykonawcy-
zgodnie z art. 70
§ 3 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 Kodeks cywilny (Dz.U. z 2020 r.,
poz. 1740 ze zm.);
2) prawo zawarcia umowy tylko w przypadku przyznania środków pochodzących
z NFOŚIGW w Warszawie.
9. Klauzula informacyjna:
Zgodnie z art.13 ust.1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z
dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – RODO /Dz. Urz. UE L
119, s.1/ informuję, iż:
1. Administratorem Pani/ Pana danych osobowych jest:
WÓJT GMINY LELÓW
UL. SZCZEKOCIŃSKA 18
42-235 LELÓW
można się z nim kontaktować listownie na adres Urzędu Gminy lub mailowo: wojt@lelow.pl
2. Na mocy art. 37 ust. 1 lit. a) RODO Administrator (ADO) powołał Inspektora Ochrony
Danych (IOD). Z IOD można się kontaktować pod adresem e-mail:
kmacherzynska.iod@gmail.com lub listownie na adres Urzędu Gminy. 3. Do zakresu działania samorządu gminy należy wykonywanie zadań publicznych o
charakterze gminnym, niezastrzeżonych ustawami na rzecz organów administracji rządowej.
Gmina Lelów gromadzi Państwa dane w celu realizacji zadań wynikających z przepisów
prawa oraz Statutu Gminy Lelów, a w szczególności z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o
samorządzie gminnym.
4. Administrator przetwarza Państwa dane osobowe w ściśle określonym, minimalnym
zakresie niezbędnym do osiągnięcia celu, o którym mowa powyżej. W szczególnych
sytuacjach Administrator może przekazać/powierzyć Państwa dane innym podmiotom.
Podstawą przekazania/powierzenia danych są przepisy prawa (np. wymiar sprawiedliwości,
administracja skarbowa, instytucje związane z obsługą szeroko pojętych funduszy unijnych,
podmioty związane z obsługą sfery socjalnej – ZUS) lub właściwie skonstruowane,
zapewniające bezpieczeństwo danym osobowym, umowy powierzenia danych do
przetwarzania (np. z podmiotami sektora teleinformatycznego i telekomunikacyjnego).
5. Dane osobowe przetwarzane przez Gminę Lelów przechowywane będą przez okres
niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami
archiwizacji określonymi przez ustawy kompetencyjne lub ustawę z dnia 14 czerwca 1960 r.
Kodeks postępowania administracyjnego i ustawę z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym
zasobie archiwalnym i archiwach, w tym Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18
stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt
oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
6. Każda osoba, z wyjątkami zastrzeżonymi przepisami prawa, ma możliwość do żądania od
Administratora dostępu do swoich danych osobowych (art.15 RODO), prawo do ich
sprostowania (art.16 RODO), usunięcia (art.17 RODO) lub ograniczenia przetwarzania (art.18
RODO), prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania (art.19 RODO), prawo do
przenoszenia danych (art.20 RODO) prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie (art.7
ust.3 RODO).
7. Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych ul. Stawki 2 00-193 Warszawa, gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie danych
osobowych Pana/Pani dotyczących narusza przepisy RODO.
8. W zależności od sfery, w której przetwarzane są dane osobowe w Gminie Lelów, podanie
danych osobowych jest wymogiem ustawowym lub umownym. W szczególnych przypadkach
ich podanie jest warunkiem zawarcia umowy. O szczegółach podstawy gromadzenia danych
osobowych i ewentualnym obowiązku lub dobrowolności ich podania oraz potencjalnych
konsekwencjach niepodania danych, informowani Państwo będziecie przez komórki
merytoryczne Urzędu Gminy Lelów.
Administrator Danych Osobowych
Wójt Gminy Lelów