Rejestr złobków i klubów dziecięcych w Gminie Lelów
Podtytuł: Zgłoszenie wpisu / zmian/ wykreślenia w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych
Ogólny opis
- Prowadzenie żłobka lub klubu dziecięcego jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy
z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej i wymaga wpisu do rejestru żłobków
i klubów dziecięcych.
- Rejestr prowadzi Wójt Gminy Lelów
- Podmiot wpisany do rejestru jest zobowiązany do informowania organu prowadzącego rejestr
o wszelkich zmianach danych wskazanych we wniosku lub dokumentach stanowiących załączniki do wniosku wymaganych przy rejestracji w terminie 14 dni od zaistnienia zmian.
- Wykreślenie z rejestru następuje w przypadku złożenia przez podmiot wpisany do rejestru wniosku o wykreślenie lub nie usunięcia przez podmiot (w wyznaczonym terminie) nieprawidłowości.
- W zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego lub przekazanie we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach informacji niezgodnych ze stanem faktycznym.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz zgłoszenia.
- W celu sprawdzenia zgodności danych Wójt Gminy Lelów może żądać:
- odpisu z odpowiedniego rejestru,
- dokument potwierdzający tożsamość,
- oświadczenie o niekaralności,
- oświadczenie o spełnieniu warunków lokalowych wynikających z ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3
- dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy.
Sposób dostarczania dokumentów
- Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
- Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej EPUAP lub SEKAP- opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
- Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
- Złożyć bezpośrednio w Urzędzie Gminy Lelów w godzinach jego pracy.
- Dokumenty, które mają być dostarczone w oryginałach lub uwierzytelnionych kopiach należy złożyć bezpośrednio w Urzędzie Gminy Lelów lub przesłać pocztą tradycyjną.
Urząd Gminy Lelów
ul. Szczekocińska 18
42-235 Lelów
p. 63 Sekretariat I piętro
poniedziałek, środa, czwartek 7.30 - 15.30
wtorek 7.30 - 17.00
piątek 7.30 - 14.00
- W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia.
Opłaty
Wysokość opłaty uchwala Rada Gminy w drodze uchwały.
Uchwała Rady Gminy Lelów nr XXV/246/2016 z dnia 24 listopada 2016 r.
Opłatę za wpis do Rejestru w wysokości 500 PLN wnosi się na konto Gminy Lelów nie później niż w dniu złożenia wniosku
KRAKOWSKI BANK SPÓŁDZIELCZY
Oddział Niegowa
06 8591 0007 0330 0923 0462 0004
Terminy i sposób załatwienia sprawy
- Zaświadczenie o wpisie do rejestru żłobków klubów dziecięcych - w ciągu 7 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku o wpis do rejestru.
- Dokument może być odebrany przez Zgłaszającego:
- Drogą elektroniczną poprzez skrzynkę kontaktową EPUAP lub SEKAP .
- Poprzez pocztę tradycyjną.
- Osobiście w siedzibie urzędu.
- O formie odbioru decyduje Zgłaszający w formularzu zgłoszenia.
- Decyzja o wykreśleniu z rejestru żłobków i klubów dziecięcych – w terminie wynikającym
z kodeksu postępowania administracyjnego.
Informacje na temat przebiegu sprawy
- Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
- Informacje można uzyskać również telefonicznie.
Informacji udziela:
Stanowisko ds. funduszy i promocji
Urząd Gminy Lelów
ul. Szczekocińska 18
I piętro, pokój 67
telefon:
34 355 00 21 wew. 135
w godzinach pracy Urzędu Gminy Lelów
Tryb odwoławczy
- Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który tą decyzję wydał. Odwołanie należy złożyć na jeden z poniższych sposobów:
- Przy pomocy skrzynki kontaktowej EPUAP lub SEKAP, opatrując dokument kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
- Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
- Bezpośrednio w siedzibie urzędu w godzinach jego pracy.
- O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania
w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego.
- Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
Podstawa prawna
Ustawa o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 z dnia 4 lutego 2011 r. (Dz. U. 2016 r. poz. 157).