Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe:

Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

Komisje Rady Gminy Lelów - Kadencja 2018-2023r.

Wyświetl stronę główną » Komisje Rady Gminy » Komisje Rady Gminy Lelów - Kadencja 2018-2023r.

Komisje Rady Gminy Lelów VIII kadencji 2018-2023

 

Komisja Rewizyjna

Zgodnie z art. 18 a ustawy o samorządzie gminnym Rada Gminy powołuje Komisję Rewizyjną, która pełni funkcję kontrolną. W skład komisji wchodzą radni, w tym przedstawiciele wszystkich klubów, z wyjątkiem radnych pełniących funkcje Przewodniczącego
i Wiceprzewodniczącego Rady Gminy. Zasady i tryb działania komisji rewizyjnej określa statut gminy.

Skład Komisji:

1) Jacek Foltyn – Przewodniczący

2) Krzysztof Gęsikowski – Wiceprzewodniczący

3) Jerzy Karolczyk

4) Hieronim Włodarski

5) Kazimierz Błoch

 

Komisja Skarg, Wniosków, Petycji

Zgodnie z art. 18 b ustawy o samorządzie gminnym Rada Gminy powołuje Komisję Skarg Wniosków i Petycji, której zadaniem jest rozpatrywanie skarg na działania wójta i gminnych jednostek organizacyjnych; wnioski  oraz petycje składane przez obywateli. W skład komisji wchodzą radni, w tym przedstawiciele wszystkich klubów, z wyjątkiem radnych pełniących funkcje Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego Rady Gminy. Zasady i tryb działania komisji rewizyjnej określa statut gminy.

 

Skład Komisji:

1) Jerzy Karolczyk- Przewodniczący

2) Małgorzata Rzepka – Wiceprzewodnicząca

3) Kazimierz Błoch

4) Krzysztof Gęsikowski

5) Ryszard Niepsuj

6) Marian Jamrozik

7) Marcin Nowak

 

 

Komisja Zdrowia, Edukacji i Kultury

Przedmiotem zadań Komisji są w szczególności sprawy dotyczące:

1) ochrony zdrowia

2) pomocy społecznej, w tym ośrodków i zakładów opiekuńczych

3) wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej

4) edukacji publicznej

5) kultury w tym bibliotek gminnych i innych instytucji kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami

6) kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych

7) polityki prorodzinnej, w tym zapewniania kobietom w ciąży opieki socjalnej, medycznej i prawnej

8) wspierania i upowszechniania idei samorządowej, w tym tworzenia warunków do działania i rozwoju jednostek pomocniczych i wdrażania programu pobudzania aktywności obywatelskiej

9) promocji gminny

10) współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw

 

Skład komisji

  1. Edyta Tyjas- Przewodnicząca
  2. Błoch Kazimierz – Wiceprzewodniczący
  3. Jerzy Palka
  4. Małgorzata Rzepka
  5. Andrzej Oduliński
  6. Władysław Jaworski
  7. Marian Jamrozik

 

Komisja Budżetu i Finansów

Przedmiotem zadań Komisji są w szczególności sprawy dotyczące::

1) współtworzenia projektu budżetu na podstawie opinii i wniosków komisji Rady,

2) formułowania ocen w sprawie sprawozdania z wykonania budżetu

3) rozpatrywanie raportu o stanie gminy, opiniowanie projektów uchwał w sprawie wotum zaufania oraz absolutorium

4) podatków i opłat lokalnych

5) opiniowanie zmian w budżecie

6) opiniowanie spraw majątkowych gminy, przekraczający zakres zwykłego zarządu

7) opiniowanie uchwał w sprawie zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów

8) opiniowanie uchwał w sprawie ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez wójta w roku budżetowym

9) opiniowanie uchwał w sprawie określenia wysokości sumy, do której wójt może samodzielnie zaciągać zobowiązania

10) opiniowanie uchwał w sprawie udzielania stypendiów dla uczniów i studentów

11) kontrola w ramach kompetencji Komisji.

12) wykorzystania środków publicznych na realizację zadań gminy,

 

 

 

Skład Komisji

 

  1. Krzysztof Gęsikowski – Przewodniczący
  2. Edyta Tyjas – Wiceprzewodnicząca
  3. Józef Stacherczak
  4. Eugeniusz Giermala
  5. Jerzy Karolczyk
  6. Andrzej Oduliński
  7. Marcin Nowak
  8. Jacek Foltyn

 

Komisja Rozwoju Gospodarczego i Ochrony Środowiska

Przedmiotem zadań Komisji są w szczególności sprawy dotyczące:

1) ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej

2) gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego,

3) wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypiska i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz

4) działalność w zakresie telekomunikacji

5) lokalnego transportu

6) gminnego budownictwa mieszkaniowego

7) targowisk i hal targowych

8) zieleni gminnej i zadrzewień

9) cmentarzy gminnych

10) porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania gminnego magazynu przeciwpowodziowego

11) utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych

12) współpracy i działalności na rzecz organizacji pozarządowych

 

Skład komisji

  1. Jerzy Palka – Przewodniczący
  2. Eugeniusz Giermala – Wiceprzewodniczący
  3. Józef Stacherczak
  4. Jerzy Karolczyk
  5. Kazimierz Błoch
  6. Jacek Foltyn
  7. Hieronim Włodarski

Informacje

Rejestr zmian

2023-12-22 08:09

Edycja artykułu - Łukasz Kocela

2018-12-19 09:34

Dodanie artykułu - Łukasz Kocela

Filtrowanie bieżącej kategorii

Archiwum:

Redaktorzy odpowiedzialni za ten dział:

Oficjalna strona www
Urząd Gminy Lelów
ul. Szczekocińska 18
42-235 Lelów
woj. śląskie
powiat: częstochowski
 
tel. (0-34) 355-01-21
fax (0-34) 355-00-49
e-mail: wojt@lelow.pl
 
/huc8710lqo
 
Wójt Gminy Lelów
Krzysztof Molenda
 
NIP Gminy Lelów
949-21-72-992
 
Regon Gminy Lelów
151398089
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.